14.11.11

På Strandvägen Måndagen den 14 november 2011

Jag inser att jag är sjukt bortskämd av min Mamma.

Hennes fantastiska alster fyller Dotterns garderob. 
Denna röda skapelse är ljuvlig på Dottern. De små knapparna i form av nyckelpigor är som små smycken.
HÄR hittar ni mönstret om ni vill göra en likadan. 


Här har min Mamma gjort en kofta i Pippi-mönster men med annan färgställning.
Blev helt annorlunda med de grå tonerna mot de annars klassiska vit-blå-röda. Kul!
Dottern har inte riktigt växt i den ännu men snart så. 


Även denna tröja ligger i växa-högen. Den är så fin i sin ton. En kall rosa/ljung/lila-ton. Väntar med spänning på att de ska bli lagom. 



Detta set används flitigt. Benvitt passar ju till så mycket. Det är perfekt med en täckväst till.
Som ni säkert förstår så är jag lite svag för tofs-mössor. 

JAG ÄLSKAR STICKAT!
Tack Mamma!

3 kommentarer:

  1. Så fina stickade plagg...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fina dom är! Helt underbara!

    SvaraRadera
  3. Åh så fina saker! Vilken lyx! Måste nog prata lite med min mamma ;-)

    SvaraRadera