6.8.11

På Strandvägen Lördagen den 6 augusti 2011

Det har hunnit bli augusti och mannen har börjat jobba sedan sist!
Det har bjudits på fantastiskt väder så dagarna har följt samma mönster.
Stranden, sola, bada, vänner, fika, middagar, vin & njutning till 100%
Jag är barnsligt förtjust i dillkokta potatisar. Till lunchen häromdagen fick även några morötter följe med i.

En favoritsallad här hemma.
Pasta, broccoli, majs, morötter, tomater rödlök, mozzarella, oliver och schwarzwaldskinka!
Ös sedan på en god balsamvinäger, mmmm! Sommarmat!




Det märks väl att många återgått till arbete. Stranden var tom när vi kom dit igår förmiddag.
De enda som syntes till var sommarjobbarna som rensar bort tång och sjögräs.
På eftermiddagen styrde vi kosan mot en insjö eftersom det blåste så vid stranden. Där var det också väldigt lugnt.

På pysselfronten är det stiljte just nu, men inte i hjärnan.
Just nu planerar jag en ny pysselhörna. Där har jag planer på att sy, pärla, klippa, klistra och renovera mitt gamla Lundby-dockhus. Lika bra att börja så sakta. Alla vet väl att renovering kan ta tid :-)

Hoppas ni haft en lika härlig vecka som jag!


2 kommentarer:

  1. Så gott det såg ut!!! Vilken härlig vecka du haft!! tråkigt att mannen börjat jobba igen det har min med! Kanske ta en fika någon dag? kram emelie

    SvaraRadera
  2. Låter underbart att få planera sin egna lilla hörna! Ser fram emot att få se resultatet!

    SvaraRadera