19.7.11

På Strandvägen Tisdagen den 19 juli 2011

Ömsom sol ömsom regn!

Hemma från Öland igen och tystnaden på bloggen är därmed bruten.

Tredje sommaren i rad som vi lånar Svärföräldrarnas lägenhet några dagar. Som vanligt när vi besöker ön så bjuder den endast på kvalificerat skitväder. När vi satte oss i bilen för att bege oss hemåt så bestämde sig väderguden för att låta det dåliga vädret att skingra sig. Fast vi har ändå hunnit med ett dopp i poolen, god mat, träffat goda vänner och fått lite miljöombyte.

Här har det visserligen varit både åska & regn idag men mest sol.
På förmiddagen hoppade vi i badkläderna och satte oss på cyklarna för att ta en sväng till Mamma och bada.
Härligt är det! Dottern älskar att plaska i den varma poolen!

Hem för lite lunch och då bröt ovädret loss.
Perfekt tajming. Dottern skulle sova och jag fick lite bakat. 2 sorters frukostbullar och 1 m üsli blev det. 

Ha en härlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen växlande väder just nu, börjar min semester v31... hoppas på sol. Men det gör väl alla på sin semester...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Visst är det ett konstigt väder! Vet inte om man ska vara inne eller ute. Men då passar det ju med virkning!!
    Pläden är superrolig att virka för den är så enkel! Jag använder ett rätt så grovt bomullsgarn, t ex soft cotton Järbo. Virknål 3,5 till 4! När pläden är färdig hör jag av mig om beskrivning till din fina matta för den skulle vara så skoj att virka! Kramen till dej!

    SvaraRadera