5.7.11

På Strandvägen Tisdagen den 5 juli 2011

Underbara dagar
Dagen började fint!
Mannen var på gymmet innan gryningen så han kom hem med nybakade frallor lagom till dottern vaknade.
Mys!

Sen bar det av mot stranden.


Förmiddagen bjöd ju på ett strålande väder!
Blev några timmars njutning innan det kom in dimma och kyla.

Väl hemma igen kunde jag plocka fram symaskinen.


Dottern fick en jättefin skrinda av sin farmor och farfar i helgen!
Så fort jag såg den började idéerna forsa.
Så igår blev det en sväng på stan på jakt efter tyg.
Valet föll på detta mörkröda medaljongmönstret.
Är en matt vaxduk från Jysk.
Tåligt och lättstädat!
Så idag blev det en dyna och två ryggkuddar sydda!

Nu är solen tillbaka så när dottern somnat blir det en stund på altanen.
Ha en härlig kväll!


5 kommentarer:

  1. Så fint och bra det blev med vaxduken!
    Hoppas dottern somnar snart så du får njuta av kvällssolen en stund!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har, kul!

    Önskar att jag hade en smula av din kreativitet...

    Ha det gott,
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. God lväll !

    Visst är.det härligt!
    Sommaren är så koet och det ska njutas!
    Tack för dina fina kommentarer hos mig.
    Det samma för.dig! Du har också en sån mysig blogg!

    Ha en fortsätt fin kväll!

    Nu ska jag natta mina minstingar ellr Våra ;)

    Kanske klippa gräset...

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Anna: Det blev en härlig stund på altanen i kvällssolen. Hoppas hinna med en stund ikväll också :)

    Nina: Tack, tack för dina fina ord!!

    Sirpa: Alldeles, alldeles för kort. Tur ändå att dagarna upplevs långa så man hinner med mycket njutning!

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för fina ord hos mig. Vad fint det blev i skrindan, underbart tyg, jag älskar de färgerna. Ha en skön fredag! /Rebecca

    SvaraRadera