4.7.11

På Strandvägen Måndagen den 4 juli 2011

Mulet väder lockar till pyssel!
Jag har blivit aningen besatt av virkning.

Hoppar runt och testar olika virkutmaningar.
Har provat på amigurumi, mormorsrutor och smycken.
Jag har även exprimenterat med egna mönster. Det resulterade i ett fodral till en ljuslykta och en barnvagnsmobil.

Senaste utmaningen ser ut såhär!

Ska bli en matta till dotterns rum. 
Har några varv kvar innan den är färdig och fästa alla lösa ändar...

Har köpt nystade tygremsor och virknål på secondhand. 
Billigt, enkelt och snabbt pyssel.
Blir man inte alldeles lycklig???

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du bloggar johanna! Jag lägger till dej i blogglistan så du får lite skjuts på folk å så vi inte missar något skoj! Vilken fiiiin matta! vad pysslig duu är. inte hade jag en aning om det!! kramis

    SvaraRadera
  2. Hej ! Tassar in hos dej ! Tack för din kommentar! Lade mej till som följare. Välkommen med i denna inspirerande bloggvärld...
    Vi "hörs"!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin! Sånt här vill jag också göra, virka i mattrasor. Måste bara lära mig virka först..:)
    Kul att du hittade till mig så att jag hittade dig.

    SvaraRadera
  4. Fiffiga: Tänka sig att jag fick tummen ur till slut ;-) Vad roligt att Ni följer med på resan!

    Sanne: Roligt att du la till dig som följare. Hoppas du fortsätter tassa in!

    Rebecca: Kan glädja dig med att det är OTROLIGT enkelt att virka. Extra kul att virka i mattrasor då resultatet växer fram så fort!

    SvaraRadera